Míra kvality jednotlivých pojišťoven je věc, která trápila jistě nejen mě. Pojďme se tomu tedy podívat na kloub a jednoznačně si odpovězme, která pojišťovna je nejlepší.

Co to znamená „dobrá pojišťovna“?

To je asi věc, co bychom si měli ujasnit jako první. Mezi smysluplné parametry patří:

  • množství a důležitost výluk z pojištění
  • cena pojištění
  • stabilita (velikost) pojišťovny
  • chování pojišťovny při likvidaci pojistných událostí (rychlost řešení, krácení pojistného plnění)

Právě z těchto parametrů budeme schopni posuzovat, která pojišťovna je nejlepší.

Výluky

Pojišťovny se musí nějak bránit vůči pojistným podvodům a proto aplikují řadu výluk, které jsou často velmi zásadní pro výběr pojišťovny. Tyto výluky jsou patrné hlavně v životních a úrazových pojištěních. Mezi nejzásadnější výluky, ve kterých se pojišťovny liší, patří:

  • výluka na invaliditu, pracovní neschopnost a trvalé následky úrazu vzniklé v souvislosti s poškozením zad (páteře)
  • výluka na invaliditu či pracovní neschopnost vzniklou v souvislosti s duševní chorobou
  • výluka na úrazy vzniklé při rizikových sportech
  • výluka na pracovní neschopnost vzniklou úrazem z povolání, případně nemoc z povolání
Cena

Cena pojištění je jistě důležitá pro každého. Cenu řeší lidé nejvíce u pojištění majetku a odpovědnosti, třeba u povinného ručení, to se nemusí vždy vyplatit. Nedá se ovšem říci, že by dražší pojištění bylo zárukou kvalitnějšího plnění nebo méně výluk, toto pravidlo je hodně obecné.

Jak správně vybrat povinné ručení? Zjistěte více!

Stabilita (velikost) pojišťovny

Většinu nám známých pojišťoven můžeme považovat za dostatečně velké na to, abychom jim mohli věřit. Některé v ČR menší pojišťovny jsou velké v zahraničí (Ergo v Německu, MetLife v USA). A některé malé pojišťovny jsou právě naopak ryze české, bez zahraničního kapitálu (například pojišťovna Slavia nebo Hasičská Vzájemná Pojišťovna) a proto nemohou investovat miliardy do reklam, jako ty pojišťovny vlastněné zahraničními investory (např. Česká Pojišťovna, Česká Podnikatelská Pojišťovna).

Chování pojišťovny při likvidaci pojistných událostí

Některé pojišťovny se snaží vždy vyplatit co nejméně, proto krátí plnění za to, že při nehodě byly nezodpovědně staré/sjeté pneumatiky, nebyla dodržována dostatečná vzdálenost mezi vozidly, nebylo s danou věcí zacházeno podle manuálu a podobně. Některé naopak zaplatí i ve chvíli, kdy by se z toho mohly jednoduše vykroutit.

Jaký je tedy závěr?

Nedá se objektivně říci, která pojišťovna je nejlepší pro všechny. Jsou pojišťovny, které jsou lepší pro lidi s manuální prací, nebo takové, které se hodí spíše pro sportovce. Stejně tak jsou pojišťovny, které poskytnou levné povinné ručení pro lidi, kteří jezdí jen po městě na nákupy a tudíž kvalitu nepotřebují. Jiné pojišťovny nabídnou za vyšší cenu velmi kvalitní povinné ručení, které Vás ochrání při aktivním ježdění po celé Evropě.

Asi každý již potkal někoho, kdo mu tvrdil, že jedna konkrétní pojišťovna je nejlepší ve všech ohledech. Takový člověk by měl podložit své tvrzení minimálně analýzou výluk a kalkulací s cenou od vícero pojišťoven, jinak by ho někdo mohl označit za lupiče.

Jak se nenechat obelhat lupičem? Zjistěte více!

Spolupracujte s profesionály.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *